Za dva mesiace sa do služby zaregistrovalo viac ako 3630 ľudí. Konkrétne
je na platforme na výber už 112 vozidiel rôznych značiek, typu aj
výbavy. Od kompaktných mestských áut cez sedany, limuzíny, SUV a
minivany až po športové modely a prvé elektromobily. Zároveň to znamená
sprostredkovanie pasívneho príjmu. Majitelia, ktorí svoje auto na
platforme zaregistrovali a podľa potreby poskytli na zapožičanie v pre
nich vhodné dni, si dokopy zarobili okolo 100 eur za každý deň od
spustenia služby pred dvoma mesiacmi.
"Veľmi ma teší, že záujem o službu potvrdzuje správnosť nášho
rozhodnutia sprístupniť HoppyGo aj na Slovensku. Verím, že HoppyGo
pomôže zarobiť na svojom aute mnoho ďalším vodičom. Vidím veľký
potenciál hlavne v starších autách medzi 10 a 15-timi rokmi. Ich
majitelia si možno ani nevedia predstaviť, koľko na takom aute môžu
zarobiť. To je našou hlavnou úlohou pre najbližšie mesiace," uviedol country manažér platformy na Slovensku Juraj Andrejka.
Platforma začala svoju činnosť v Prahe v Českej republike v roku 2017,
kde o ňu prejavil záujem start-upový inkubátor DigiLab patriaci pod
Škodu. Službu využívajú nielen v rámci Českej republiky, ale aj
zahraničných destinácií. Počet záujemcov sa v susednom Česku oproti
minulému roku zvýšil o 50 %.
"Obsadenosť áut je v prázdninových mesiacoch výrazne vyššia ako v
ostatných častiach roka, zhruba o 37 %. To sa bavíme o bežných autách,
obytné vozidlá boli zarezervované už dlho pred prázdninami a získať ich
teraz na poslednú chvíľu už môže byť problém," skonštatoval šéf platformy Robin Švaříček.
Platforma pre zdieľanie áut medzi užívateľmi, spadajúca medzi projekty
mobility Škoda Auto DigiLab, zavŕšila minulý rok s 81-percentným rastom
oproti predchádzajúcemu roku a prekonala hranicu 100.000 registrovaných
užívateľov. V rámci svojho ďalšieho rozvoja teraz expanduje do Poľska,
kde s konceptom carsharingu zastáva úlohu priekopníka.